[:swvar:icon:2:]

Kasteelconcerten 26 - 27 augustus 2022

Eindelijk is het zover ...

Na 3 succesvolle edities weet ons publiek waar “Let’s Get Loud” voor staat: een verrassende mix van klassiek, pop en rock waarbij KHSC Elverdinge een koor en/of een zanger onder zijn muzikale vleugels neemt. Dit jaar blijven we trouw aan dat concept maar ruilen we Het Perron in voor een unieke locatie: het exclusieve en prachtige decor van “ons” kasteel, het Elverdingse kasteel dat eeuwenlang door de adelijke families de Belver, de Lichtervelde, de Steenhuyse, de Bethune Hesdignuel, d'Ennetières d'Hust en Mouchet de battefort de Laubespin werd bewoond. Op dit moment is het kasteel eigendom van meneer en mevrouw Graaf du Cauzé de Nazelle.

Samen met het koor Chorus en de Koninklijke harmonie Sint-Cecilia Vleteren brengt de Elverdingse harmonie een programma waarbij tijdloze klassiekers en popclassics van vroeger en nu elkaar afwisselen. Het trommelkorps zet eveneens zijn beste beentje voor om ons een ritmisch hoogstandje te presenteren. Daarnaast eist ook het kasteel een rol op door middel van een heus lichtspektakel. In een notendop: kom genieten van de muziek en het kasteel zoals U het nog nooit zag!

De poort van kasteelpark wordt reeds geopend om 17u, zo willen we iedereen de kans geven om van het unieke kader te genieten. Er wordt omkadering voorzien en ook de geschiedkundige achtergrond van het kasteel zal worden toegelicht. Er wordt gezorgd dat zowel vooraf als achteraf een hapje en drankje genuttigd kan worden, onze bezoekers hoeven niet met een lege maag te vertrekken.

Kortom ...

Als muzikale vereniging zijn we bijzonder verheugd dit unieke evenement te kunnen aanbieden aan het grote publiek. We zijn Graaf Eric du Cauzé de Nazelle en zijn echtgenote Gravin Isabelle de Rochechouart de Mortemart bijzonder dankbaar voor het openstellen van hun eigendom. Daarnaast willen we ook onze sponsors en Stad Ieper in het bijzonder bedanken om dit mede mogelijk te maken.

Socials

Quick links